Pełnomocnik ds. systemów zarządzania

„5.5.2. Najwyższe kierownictwo powinno wyznaczyć członka kierownictwa organizacji, który niezależnie od innej odpowiedzialności, powinien mieć odpowiedzialność i uprawnienia, które obejmują:

a) zapewnienie, że procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone i utrzymywane,

b) przedstawianie najwyższemu kierownictwu sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z doskonaleniem,


c) zapewnianie upowszechniania w całej organizacji świadomości dotyczącej wymagań klienta.” ISO 9001:2008

 

Pełnomocnik ds. systemów zarządzania

Naszym klientom, proponujemy usługę outsourcingu funkcji Pełnomocnika ds. systemu zarządzania (jakością, środowiskiem, zintegrowanego), czyli powierzenie tej funkcji specjaliście z zewnątrz. Usługa ta kierowana jest do każdej organizacji, gdzie cały personel jest obciążony bieżącymi obowiązkami i nie możliwości przekazania dodatkowych obowiązków wynikających z funkcji Pełnomocnika ds. systemu zarządzania swoim pracownikom. Konsultant pełniący funkcję Pełnomocnika będzie odpowiedzialny za utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością oraz prawidłowe przygotowanie do auditów zewnętrznych.


Korzyści wynikające z outsourcingu funkcji Pełnomocnika

  • Gwarancja doskonałego funkcjonowania systemu i jego ciągłego doskonalenia,
    Brak dodatkowych kosztów (szkolenia, absencja),
    Nieobciążanie własnych pracowników dodatkowymi obowiązkami,
  • Profesjonalna pomoc oraz obiektywna ocena konsultanta zewnętrznego
  • Świeże, pozbawione rutyny, spojrzenie na procesy i całą organizację,
  • Wysokie kwalifikacje Pełnomocnika poparte wieloletnim doświadczeniem z różnych organizacji,
  • Transfer wiedzy i dobrych praktyk z innych organizacji,
  • Gruntowne przygotowanie firmy do auditów zewnętrznych,
  • Reprezentowanie organizacji wobec jednostek zewnętrznych, kontakt z jednostka certyfikującą oraz wiele innych.

 

Pełny zakres obowiązków Pełnomocnika ustalany jest indywidualnie, w zależności od potrzeb i oczekiwań Klienta.